E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid

Kanban (Arendusmudel)

Kanban on tuntud lean meetod töö juhtimiseks ja parandamiseks terves süsteemis, mis on ka üks Kaizeni rakendamise meetodeid. Selle süsteemi lõi Toyota Motors. Kanban-i kasutatakse töövoo süsteemide kujundamiseks, juhtimiseks ja parendamiseks. 

Kanban põhimõtted:

  • Visualiseerimine;
  • Käigus oleva töö limiteerimine;
  • Töövoo manageerimine;
  • Selged põhimõtted;
  • Tagasiside;
  • Koostööl põhinevad parendused, eksperimentaalne arendamine.

Kasutamine:

Üks suurimatest näidetest on Spotify ja seal kasutatakse Kanban-i infotehnoloogias. Spotify on rakendus muusika kuulamiseks, mida kasutan isiklikult ise ka. Siin pildil on siis ära näidatud 3 veergu(mida tuleb teha, mis on tegemisel ja mis on tehtud) ja just seda kasutasidki Spotify IT osakond Kanban-i meetodiga.

pilt: infoq.com/articles/kanban-operations-spotify

Zara (Ärimudel)

Zara on Hispaania riiete ja tarvikute jaemüüja. See on üks rahvusvaheliselt suurim moefirmasid. Isiklikult arvan, et sellise moefirma ärimudel on väga põhjalik, sest vaadates nende tõusu rahaliselt, siis kindlasti see peab vastu ja jääb püsima päris pikalt.

Peamised partnerid:

  • Ostukeskused;
  • Tarnijad ja tootjad;
  • Blogijad ja kuulsused, kes siis tavaliselt reklaamivad uusi riideid sotsiaalmeedias;
  • Ajakirjad, kus siis tuuakse ka välja uut kollektsiooni riideid. 

Zara tegevused:

  • Kaupluse juhtimine;
  • Brändi juhtimine asukoha järgi;
  • Kasutajatugi klientide jaoks;
  • Disainimine ja tootmine;
  • Uute tootmine esitlemine.
  • Logistika

Zara kanalid:

  • Jaekaubanduspoed;
  • Mobiilsed äpid;
  • Veebipood;
  • Erinevad sotsiaalmeedia kanalid.

pilt: studiousguy.com/zara-business-model/

Kasutatud kirjandus:

https://leanway.ee/kanban

https://kanbanize.com/kanban-resources/getting-started/what-is-kanban

https://studiousguy.com/zara-business-model/

https://www.infoq.com/articles/kanban-operations-spotify/





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

E-ITSPEA 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

E-ITSPEA 4: Info- ja võrguühiskond

E-ITSPEA 9: IT juhtimine ja riskihaldus