E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid
Kanban (Arendusmudel)
Kanban on tuntud lean meetod töö juhtimiseks ja parandamiseks terves süsteemis, mis on ka üks Kaizeni rakendamise meetodeid. Selle süsteemi lõi Toyota Motors. Kanban-i kasutatakse töövoo süsteemide kujundamiseks, juhtimiseks ja parendamiseks.
Kanban põhimõtted:
- Visualiseerimine;
- Käigus oleva töö limiteerimine;
- Töövoo manageerimine;
- Selged põhimõtted;
- Tagasiside;
- Koostööl põhinevad parendused, eksperimentaalne arendamine.
Kasutamine:
Üks suurimatest näidetest on Spotify ja seal kasutatakse Kanban-i infotehnoloogias. Spotify on rakendus muusika kuulamiseks, mida kasutan isiklikult ise ka. Siin pildil on siis ära näidatud 3 veergu(mida tuleb teha, mis on tegemisel ja mis on tehtud) ja just seda kasutasidki Spotify IT osakond Kanban-i meetodiga.
pilt: infoq.com/articles/kanban-operations-spotify
Zara (Ärimudel)
Zara on Hispaania riiete ja tarvikute jaemüüja. See on üks rahvusvaheliselt suurim moefirmasid. Isiklikult arvan, et sellise moefirma ärimudel on väga põhjalik, sest vaadates nende tõusu rahaliselt, siis kindlasti see peab vastu ja jääb püsima päris pikalt.
Peamised partnerid:
- Ostukeskused;
- Tarnijad ja tootjad;
- Blogijad ja kuulsused, kes siis tavaliselt reklaamivad uusi riideid sotsiaalmeedias;
- Ajakirjad, kus siis tuuakse ka välja uut kollektsiooni riideid.
Zara tegevused:
- Kaupluse juhtimine;
- Brändi juhtimine asukoha järgi;
- Kasutajatugi klientide jaoks;
- Disainimine ja tootmine;
- Uute tootmine esitlemine.
- Logistika
Zara kanalid:
- Jaekaubanduspoed;
- Mobiilsed äpid;
- Veebipood;
- Erinevad sotsiaalmeedia kanalid.
Kasutatud kirjandus:
https://leanway.ee/kanban
https://kanbanize.com/kanban-resources/getting-started/what-is-kanban
https://studiousguy.com/zara-business-model/
https://www.infoq.com/articles/kanban-operations-spotify/
Kommentaarid
Postita kommentaar