E-ITSPEA 8: IT proff...?

IT proff

Infotehnoloogia ehk lühidalt öeldes IT on teadusharu, milles kasutatakse arvutisüsteeme või arvuteid informatsiooni kogumiseks, selle talletamiseks ja töötlemiseks nõnda, et kättesaadavat informatsiooni saaks edastada ning analüüsida. 

Eesti on teinud tohutult suure hüppe IT-arengus ning selle lähituleviku katsetustes. Eestit peetakse IT-arengus kõrgel kohal, märkimisväärne on ka asjaolu, et Eesti siht IT valdkonnas sihib aina kõrgemale. 

IT-valdkonda esindavad isikud, kellel on kõrge teadmiste- ja kogemuste pagas infotehnoloogias, nimetatakse IT-profiks. Selleks, et olla IT-proff Eestis, eeldatakse enamjaolt teatud põhiomadusi ja oskusi, mida on lihvitud ja arendatud süviti sügavamalt. 

Mina arvan, et IT-proff võib igaüks olla, kes suudab tulla toime infotehnoloogia lahenduste lahendamisega. Infotehnoloogias on palju erinevaid ameteid, kus keegi on proff ja teine justkui ei ole. Lisaks sellele leidub palju erinevaid programmeerimiskeeli ka, kus mõni oskab neid lahendada ja teine mitte. Ütleme nii, et IT-profi eelduseks on ikkagi see, kes on IT alast tööd pikalt teinud ja jätkub ka kogemusi, mida nad saavad näiteks jagada noortele, kes sellise tööga väheselt kokkupuutund on. Minu silmis on IT-profi oskusteks hea mõtlemine, viitsimine ennast asjadega kurssi viia ja et ta saab ka hästi hakkama talle antud tööga ja enda valdkonnaga, milleks on ta õppinud või kelleks on teda välja koolitatud. IT-profiks olemiseks ei pea alati ülikooli läbima, saab ka hästi hakkama kutseõppekeskuses õpituga või siis on ka tegelikult kõike võimalik õppida läbi interneti. Kuid kui tahad ikkagi veel parem olla, siis IT-profi oskuseks peaks olema ise asjade juurde õppimine, sest tänapäeval IT areneb ja uueneb iga päevaga, millega tuleb sammu pidada. 

Hea ja asjatundlik erialane valdkonna proff on keegi, kes ise huvitub iseenda arendamisest ning sellest, mida uut ja põnevat maailm pakkuda suudab uute oskuste najal. Võib esineda ka asjaolu, et teatud kohtades vahetatakse vanad olijad nooremate inimeste vastu välja, sest nad ei pruugi teada enam midagi uuematest süsteemidest. Kuigi antud teema puhul võiks edasi rääkida asjaolust, et hea tööandja pakub töötajatele ise arenemisvõimalusi koolituste põhjal, mida ettevõtte ise töötajatest eeldab ja ootab. 

Tulles Eesti Infotehnoloogia tööturu juurde, siis tundub ikkagi, et kui otsitakse tööle inimest siis ikkagi oodatakse ja eeldatakse töötajalt tavaliselt head infotehnoloogia kogemust ja soovitud ametialal parimat väljaõpet. Samas leidub ettevõtted, kes otsivad just nooremaid ja õppimishuvilisi IT inimesi, kellel on küll vajalik haridus, kuid nii hästi veel ei mõista kõike antud valdkonna kohta, mis võib väljenduda isiklike kogemuste puudumises või madalate IT üldoskuste põhjal. Antud ettevõetet puhul saab välja tuua asjaolu, et ettevõte soovib just oma töötajatega koos areneda ja luua paremaid võimalusi teineteisest sõltuvast sümbioosist, ehk mõlemad osapooled arenevad käsikäes.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

E-ITSPEA 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

E-ITSPEA 4: Info- ja võrguühiskond

E-ITSPEA 9: IT juhtimine ja riskihaldus